duminică, 4 septembrie 2016

Pe unde am mai umblat - Lihadonisia

Lihadonisia  este un arhipelag de insule vulcanice in vecinatatea insulei Evia. Din comoditate am preferat sa mergem cu o excursie organizata (impecabil pot spune) de o agentie locala, a carei nume nu l-am retinut.
Plecarea la ora 8, am mers cu autocarul pana in Agia Georgios, de unde am fost preluati de o ambarcatiune.
Drumul cu autocarul a fost spectaculos, atat datorita peisajului oferit de insula, cat si datorita maiestriei soferului, care s-a strecurat pe stradute minuscule, unde orice manevra nesigura ar fi daramat macar un balcon. 

Turul arhipelagului, magnific, din pacate ghidul nostru a prezentat numai in sarba, noi fiind singurii  turisti de alta nationalitate dintr-un grup de 30 de persoane. 
Pe una din insulele mai mari exista urmele unei localitati grecesti, parasite acum, dupa ce locuitorii au fost stramutati in urma cu aproximativ 20 ani. Se vad si acum cateva case simple, pe malul marii, inconjurate de maslinii atat de indragiti de greci.

In prezentarea insulei era mentionat faptul ca exista o colonie de foci, bineinteles ca nu am crezut foarte tare acest lucru, pana in momentul cand una dintre vietati si-a scos mustatile  din apa si ne-a privit circumspect, fara sa se apropie de barca si a disparut fara sa ii pese ca noi eram ca niste copii de 5 ani la zoo. 

De la ora 10 am fost garati pe o plaja unde apa clara te lasa sa vezi numeroase vietati, pesti de diverse dimensiuni care se plimbau printre picioarele scaldatorilor, de parca ar fi stiut ca sunt intr-o rezervatie naturala si ca nimeni nu le va face rau.

Oameni prietenosi, mancare buna, atmosfera de vacanta si un soare stralucitor care ne-a bronzat prin umbrela ce ne-a servit ca adapostit vreme de ore bune. 

Am plecat de pe insula cu sufletul incarcat de frumos si ca sa avem un final spectaculos, skipperul a decis sa mearga cu viteza maxima, oferindu-ne o experienta apropiata de cea a zborului deasupra apei. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu