duminică, 4 septembrie 2016

Pe unde am mai umblat - Insula Evia - Plaje

Nu mi-a placut niciodata sa pierd vremea pe o singura plaja, in loc sa descopar locuri noi, asa ca am luat partea nordica a insulei la picior, ma rog - la roata - tinand cont ca am mers cu masina.

Datorita dimensiunilor considerabile si a drumurilor serpuite, ne-am plimbat doua zile in descoperirea plajelor spectaculoase ale insulei si le-am gasit. Cu toate acestea sunt sigura ca am ratat o gramada de locuri frumoase.
Ce este important de mentionat este faptul ca majoritatea plajelor sunt la distanta de principal al insulei si nu sunt foarte bine semnalizate, nici macar cele mai cunoscute, de aceea este indicat sa va aruncati un ochi pe harta inainte sa plecati, pentru a va face o idee ce vreti sa vedeti.
Prima plaja la care ne-am oprit nu este cine stie ce cunoscuta, este la marginea unui sat format din cateva case (maxim 10), taverna pe plaja si biserica.

Periplul a continuat cu alte trei plaje, una mai spectaculoasa ca alta:
Cand intrati in Ellinika, cautati indicatorul de Agia Nikolaos, in capatul drumului este un golf cu valuri si o insulita minuscula pe care este o bisericuta. Este o plaja cu nisip fin, de aceea nu veti avea nevoie de bashcheti de apa.

Vasilika are una dintre cele mai spectaculoase, fiind neagra, datorita rocilor vulcanice care acopera plaja, este o plaja lata cu portiuni amenajate cu umbrele si ches-long-uri, dar aveti nevoie de papuci de apa din cauza pietrelor destul de neplacute.

Paralia Kotsikias (apopo paralia inseamna plaja, asa ca semnele cu paralia is importante) este o oaza de liniste, un golf inconjurat de coasta  inalta si de culoare aramie, numai buna pentru o sedinta de sorkeling si relaxare.

Plaja Kavos, este cel mai apropiat punct al insulei de arhipelagul Lihadonisia de aici oricine poate lua un fel de taxi nautic pana in arhipelag, dar plaja in sine este spectaculoasa si ca sa nu uitam ca suntem oameni, desi pe plaja este campatul interzis, plaja este plina de motorhome-uri si rulote.

De la Kavos am preferat sa intram pe un drum neasfaltat, de pe malul marii si sa mergem catre ...habar nu am unde, insa am gasit un far, superb amplasat si o coasta plina de liniste.

Ce am vazut noi este doar o mica, mica parte a insulei si in pe aceasta frumoasa insula se poate face baie si plaje aproximativ oriunde, chiar daca in mare parte nu este nimic amenajat.

Cea mai populara, animata si apropiata de gusturile majoritatii romanilor este Pafki, plina de muzica, plaja amenajata si petreceri seara de seara (asa am auzit).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu