duminică, 4 septembrie 2016

Pe unde am mai umblat -Atena

Am plecat ca niste buni romani, cu ideea ca in Atena nu ai ce face mai mult de o zi, ca in afara de Acropole orasul nu mai are nimic interesant de oferit....nimic mai gresit.
Cazarea aleasa in Atena, nu a fost cea mai stralucita, dar au primat amplasarea si costul total, asa ca am stat la un B&B curat, central, dar cu baie comuna 😭. Nu ,ma plang se putea si mai rau, am stat la hoteluri cu pretentii, mult mai mizerabile.
A castigat puncte importante la amplasare, central, la 3 statii de metrou de Acropole, curatenie - impecabila si pret - 48 euro/ 2 nopti.
Ajunsi la o ora decenta in Atena, am facut un pic peste 12 ore de la Bucuresti, am luat-o la picior, cu ajutorul indicatiilor gazdei noastre, ajungand in zona turistica Monastiraki, plina de taverne, magazine cu de toate si nimicuri.
Zona Monastiraki ofera o panorama spectaculoasa asupra Acropolelor, Templul zeitei Athena fiind in prim plan.

A doua zi dimineata am plecat spre Acropole, am ajuns imediat dupa deschidere si totusi erau o gramada de oameni deja, temperatura a urcat usor, usor, devenind aprope insuportabila pe la 10. Sus in site-ul arheologic m-am simtit un pic ca intr-un cuptor.

Urcand printre ruine, vazand de ce au fost capabili grecii pe vremea lui Pazvante...mi-a trecut prin cap comparatia cu vasnicul popor dac, care in cam aceeasi periada se ocupa cu vinul si tuica...
Treptele de la intrare in Acropole deschid in fata turistului constructii impozante, mii  de ani de istorie, care au supravituit tuturor vicisitudinilor vremii si vremurilor.

Un aspect foarte placut in toate site-urile arheologice din Athena este prezenta numerosilor curatori, care in afara de supravegherea "inteligentilor" sa nu deterioreze ruinele sau sa isi rupa gatul, sunt la dispozitia turistilor curiosi raspunzand la toate intrebarile si explicand ce si cum.

Din pacate Parthenonul este in continuare aproape inconjurat de schele, insa acestea nu stirbesc cu nimic maretia constructiei. Restauratorii au lasat istoria asa cum este, completand cu materiale de nuanta diferita bucatile lipsa, aratand astfel curiosilor de ce erau in stare arhitectii si constructorii greci in vemuri de mult apuse.


Noi am ales o varianta de bilet mai scumpa 30 euro - dar avand acces la 8 obiective turistice:  Athena, Acropole si imprejurimile, Agora veche si muzeul Stoa Attalos, Agora romana, Libraria lui Hadrian, Olimpion, Kerameikos si Aristotel Lykeion; am reusit sa vedem doar jumatate, din cauza caldurii si a dimensiunilor site-urilor arheologice.

Dupa Acropole am mers sa vedem Olimpieion-ul sau Templul lui Zeus, din care au mai ramas 16 coloane, intrarea initial facandu-se prin Poarta lui Hadrian.


Pana sa vedem urmatorul obiectiv, am facut o pauza de hidratare la una din tavernele din Monastiraki, unde nu am putut refuza un pic de tzatziki cu cartofi prajiti.
Agora Veche este un ansamblu arheologic in care exista Templul lui Hefaistos, care a fost functional pana la inceputul anilor 1900 - initial templu, apoi biserica si in cele din urma muzeu, acum se poate vizita doar pe exterior.

De asemenea exista o biserica ortodoxa, in care am admirat cateva dintre picturile originale, restaurate.



Muzeul, care ne arata in machete cum arata vechea Agora, precum si o colectie impresionanta de obiecte gasite in interiorul site-ului, unele mai bine conservate decat altele.

Ceramica si tehnica de pictura, care a rezistat doar 2-3000 de ani.


Scutul spartan, ne arata cam cat de mari sau puternici erau acestia, tinand cont ca avea un diametru de peste 1m.

Plimbarea prin Athena s-a terminat asa cum nu se putea mai bine, adica printr-o cina la o taverna traditionala, la poalele Acropolelor, in sunet de muzica traditionala si cu mancare locala - musaka si vita cu vinete, deeeliiciooos.

Clar trebuie sa revenim in Athena, mai avem o gramada de chestii de vazut...









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu