duminică, 4 septembrie 2016

Pe unde am mai umblat - Insula Evia - Loutra Edipsou

Unde este insula Evia? Prima intebare pe care am primit-o de la mai toti cunoscutii. Este a doua insula ca marime a Greciei, dupa Creta. 
Initial, in imaginatia noastra, am vrut sa facem un tur complet de insula, insa realitatea din teren ne-a scos asta din cap, in jur de 5 ore de la N la S.
Este o insula muntoasa, cu drumuri impecabile, dar serpuitoare si care iti limiteaza viteza de croaziera, ca sa nu mai vorbim de grecii care nu se grabesc niciodata si poti avea noroc sa mergi chiar si cu 30 km/h.
Prima zi pe insula ne-am petrecut-o in Loutra Edipsou, ceea ce se traduce prin Baile Edipsou, un fel de Baile Govora :), care este una dintre cele mai cautate statiuni balneo din Grecia, beneficiind de multiple izvoare termale.

Ce este interesant este faptul ca in momentul in care cauti pe net baile termale (desi sunt cel putin doua, ce am gasit noi), gasesti doar hotelurile care oferta aceste servicii la preturi exorbitante. exemplu: la baile "de stat" intrarea la piscina pt 2 ore costa 5 euro, iar la spa-ul hotelului costa in jur de 60 euro/30 min. O fi intamplatoare lipsa de vizibilitate a centrelor clasice?

Natura a hotarat insa ca toata lumea se poate bucura gratuit de beneficiile apelor termale, mai multe izvoare fiind direct pe plaja, la dispozitia tuturor.

Exista si o cascada cu apa termala, care cade direct in mare, insa numai cei antrenati pot sta direct sub caderea de apa, aceasta fiind fierbinte.

Ca in orice statiune, restaurantele din zona turistica preturile sunt maricele, dar gasesti chelneri vorbitori de engleza, mancarea este buna, dar nu spectculoasa, in schimb daca mergi la tavernele locale, preturile scad simtitor, gustul este imbunatatit si va exersati limba greaca, pentru ca pe insula Evia engleza nu e foarte populara.
Dintre bunatatile culinare ale insulei trebuie sa mentionez: vita cu sos de lamaie, iepure cu ceapa, saganaki de creveti cu branza feta. Am incercat si mi-au placut crabi si tsipuro (un fel de tuica) care se gaseste in versiune cu sau fara anason.

Nu am mentionat faptul ca in Loutra Edipsou, media de varsta a turistilor este undeva in jur de 50 ani, asa ca nu este o destinatie potrivita pentru cei care doresc distractie, animatie si petreceri.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu