luni, 16 august 2010

Prin Romania - Alba Iulia & Turda

In drum spre Turda am oprit un pic in Alba Iulia, pentru ca aceia dintre noi care nu vazuseram cetatea refacuta sa ne facem o idee. Este impropriu spus cetatea refacuta, pt ca intreg orasul este cetatea, insa in apropierea catedralei au refacut o zona de castre si turnuri de aparare. Cum treci de catedrala, langa o alt poarta te intampina fioros un paznic al timpurilor trecute...saracii baieti, cei de la paza ma refer, sa poarte peruci, cizme si tot calabalacul ala, la peste 30 de grade. Acesti ostasi medievali sunt peste tot in cetate, supravegheaza la mentinerea ordinii si disciplinei.




Aici poti afla mai multe detalii despre cine erau si cum au murit Horia, Closca si Crisan, precum sa si vezi esafodul, temnita si celula in care a fost inchis Horia.


In interiorul cetatii gasiti un restaurant si un hotel, iar langa cetate un alt restaurant cu bucate traditionale, foarte bune la gust si decente la pret, doar sa nu comandati limonada pentru ca o fac din praf.


Ajungem in Turda pe dupa-amiaza, o parte merg in cheile Turzii, o parte stau la pensiune si eu cu Radu mergem la balaceala. Langa salina sunt 2 lacuri sarate unde poti merge pana pe la ora 21 si unde stai ca molusca la plaja in apa. Lacurile de aici nu sunt la fel de sarate ca cele de la Ocna Sibiului, insa sunt suficient de sarate sa nu te duci la fund. Am pierdut aici in jur de 2 ore, insa ne-am intors relaxati si bine dispusi.



Nu pot spune acelasi lucru si despre cei care au fost in Cheile Turzii: din cauza viiturilor care au maturat tot in cale si in mod special gunoaiele aruncate in rau sau pe malul raului, cheile aratu ca o groapa de gunoi. Peisajul care este (am inteles) foarte frumos era sufocat de muntii de peturi si alte mizerii.


Inainte sa parasim orasul Turda si „magnifica” pensiune la care am stat, am mers la Salina.


Foarte frumos amenajata, mult mai mica, in sensul de adanca, fata de salina de la Slanic Prahova, salina de la Turda este unul din putinele obiectivele turistice puse in valoare. Nu este ea foarte spectaculoasa, insa cu siguranta este foarte comerciala. Cobori cu un lift de sticla, te poti da in roata, te poti plimba cu barcuta pe lac, mini-golg, popice, terende baschet, etc. Poti petrece o zi in salina fara sa te plictisesti. Afara treaba sta complet diferit: au o parcare foarte mica si cel mai rau si cel mai rau... nu exsiat un copacel, un fir de umbra. Noi care eram cu catelul a trebuit sa stam la umbra cladirii pe jos pe iarba, de se uita toata lumea la noi ca la urs.


Pensiunea Edi, la care am stat in Turda, nu era urata de loc. Foarte curata, foarte bine intretinuta, insa desi noi discutaseram un pret, cand am ajuns acolo proprietara s-a sucit, iar una din camere (cea in care au stat 3 persoane) a taxat-o mai mult. Dupa care ne-a aratat si ne-a zis ca nu ii convine ca noi avem mancarea noastra si nu luam nimic de la ea. In concluzie am plecat de acolo cat de repede am putut, noroc ca nu am stat decat o noapte.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu